Wellington

14 februari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het "Te Papa" museum telt 5 verdiepingen en is niet alleen een museum maar ook een tentoonstelling over bvb aardbevingen (met veel wetenschappelijke uitleg), kunst en cultuur. Maar alles heel mooi uitgewerkt met audiovisuele snufjes (touchscreens, bewegende voorwerpen, etc).

Vandaag bezochten we de brouwerij van Ellery (die we vorige week na het festival hadden leren kennen). Eigenlijk is het geen echte brouwerij, maar een plaats waar particulieren kunnen komen om zelf hun bier te brouwen. En blijkbaar met heel wat succes.

We konden verschillende bieren proeven, en ondervonden dat men hier heel rare bieren produceert, bvb Lola is bier gemaakt met cola, 'dubbel zout' gemaakt met zoutkristallen (dit bier wordt dan opgewarmd om de aanwezige suiker te laten karamelliseren), "Umami Monster" is gemaakt van organische gerst en hop (dus geen natuurlijke producten), etc. De meeste bieren bevatten ook heel veel hop, waardoor ze heel bitter smaken. We vonden de "Brightside - Sonny Belgian Blonde) nog de beste, maar geef ons maar onze West-Malle.

Voila dit was een heel kort verslagje, maar ja het is Valentijn vandaag, waardoor er minder tijd over blijft voor het literaire deel.

Tot later,

Johan en Hilde

1. Geert Ameel:
    14 februari 2017
    smaken verschillen maar aan jullie gezichten te zien gaat er niets boven een Belgisch biertje, geniet maar van jullie Valentijnsdag.
  2. Gabriel Rita:
    14 februari 2017
    Santé
    Zo te zien smaken ze toch de pintjes,voor bereiding voor Valentin
    Toch eigenaardig elk zijn bier
    Zo
    Grt
    Ook van lieve en adolfo
    Zijn nu bij hen op ons wekelijks bezoek en Italiaans eten
  3. Annemie Heindryckx:
    16 februari 2017
    "Weer een nieuwe sensatie rijker" zeker Hilde ? I.p.v. Johan die op je leunt, heb je nu een vogel op de schouder. Ik zou gillen van de schrik als die vogel ook nog maar durft te naderen (film "The Birds" ook gezien en hevige schrik opgedaan).
    Hilde, wil je voor mij eens kijken of je aan dagcrème kunt geraken van de manoukaboom (die boom groeit daar in NZ). Heel, heel voetzame dagcrème (gisterenavond ondervonden tijdens voordracht over maquillage).
    Weer heel mooie foto's hoor. Geniet nog verder en tot het volgende verhaal.