Whakapapa

18 februari 2017 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Frank Deboosere mag zich gelukkig prijzen dat hij het weer niet moet voorspellen in NZ. Volgens de voorspellingen van eergisteren ging het hier in Ohakune gisteren en vandaag de ganse dag regenen. Met 100% zekerheid. Gisteren regende het tot de middag. Zelfs de poetsvrouw was ervan overtuigd: dit is voor de ganse dag hetzelfde regenweer. Rond 14 uur trokken de wolken geleidelijk aan weg en werd het zonnig. Vandaag hadden we mooi weer en pas vanavond rond 20 uur begon het te regenen.

Zo maakten we gisteren een mooie wandeling tot bij de mooie Waitonga waterval; 2 uur in totaal. Daarna nog een kortere wandeling doorheen een mooi regenwoud.

Vandaag reden we dan naar Whakapapa zo'n 50 km van onze accommodatie. Gisteren tijdens de wandeling geraakten we aan de praat met 2 Amerikaanse wandelaars. 78 jaar en nog heel fit. Ze vroeg ons hoe wij Whakapapa uitspreken. Wij: "wakapapa". Verkeerd volgens haar want de "wh" moet je als "f" uitspreken en dus wordt het "fuckapapa".... Best dat we de weg niet moesten vragen. Enfin, daar reden we tot aan de skigebied en namen we de zetellift tot bovenaan de berg Ruapehu. Deze berg is eigenlijk een (actieve) vulkaan. Dus weinig groen en veel gesteente. De foto's kunnen dat beter omschrijven.

Tot de volgende,

Johan en Hilde

1. Paul en Chris:
    18 februari 2017
    Alles goed wat is dat prachtig allemaal geniet maar van die mooie natuur
    Karel geeft hier gisteren geweest en jullie fotos en films eens bekeken .
    Geniet nog van de laatste week .
    Groeten van ons allen.
  2. Gabriel Rita:
    18 februari 2017
    Hallo
    Das pas genieten van jullie mooi foto's en natuurlijk van jullie zo heelste verhaal
    Mooi
    Grt van uit Lichtervelde
  3. Christine:
    19 februari 2017
    Mooi mooi mooi ....de foto's spreken weerom boekdelen.!! Wat fenomenaal prachtig alles rondom jullie. Johan...aub..hou de zon veilig in jullie valies tot jullie terug in belgie zijn wnt tzal hier nodig zijn, enne....die regen daar?....laat deze maar ginder. Als binnenkort men tomatenplanten water nodig hbbn zal ik wel zelf men gieter vullen. (). Dikke knuffel , christine xxx
  4. Annette:
    19 februari 2017
    Doe mij ook zo'n weerdeskundige! :)
  5. Annemie Heindryckx:
    20 februari 2017
    Weer heel mooie foto's en interessant reisverhaal. Breng inderdaad die zon en de temperaturen maar mee naar hier.
    Hilde(ke), als je die dagcrème vindt, wil je die zeker meebrengen voor mij, want ik droog bijna helemaal uit (ha, ha). PS. Het is voeDzaam en niet voeTzaam : kemel van een fout van mij. Foei. Geniet nog van jullie laatste volle week vakantie en tot het volgende nieuws. Grtjes van mij en Patrick.
  6. Annemie Heindryckx:
    20 februari 2017
    Johan, ben je vermagerd of zijn dat gedachten van mij ? Dat komt door al dat vele wandelen zeker ? Dat "oranje" op die rotsen, is dat ook zwavel ?
    Mooie maori-mannen, goed voor het toerisme zeker. Leven die echt nog zo of is het voor de show ?
    De groetjes hé.
  7. Tamara & Karel:
    16 maart 2017
    Mooie foto's! Leuk om te zien welke accenten jullie legden tijdens de reis.