Het zwembad en de kannibalen

20 februari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Gisteren reden we naar Rotorua. Onderweg een paar mooie stops. De Huka waterval in Taupo was indrukwekkend met zijn uitzonderlijk hoog debiet van 220.000 liter/seconde. Nog meer spektakel toen 3 kanovaarders zich door de waterval lieten weg katapulteren.

De volgende stop was even verder aan de stuwdam Aratiatia Rapids.

Tenslotte bezochten we een plaats met verschillende warmwater geisers: Orakei Korako. De geisers waren niet zo spectaculair maar de kleuren wel.

Nadat we ingecheckt hadden in Rotorua gingen we nog vlug even naar het lokale zwembad. Het water was wel heel vuil, hoe durven ze daar geld voor te vragen. Onbeschrijflijk, je moet echt naar de foto's kijken..... Gelukkig konden we achteraf een douche nemen om al het vuil af te spoelen.

We dachten zelfs even dat we in Molenbeek waren, want de naam van het zwembad was "Hell's gate" (of hoe noemde Trump dat ook weer?)

Vandaag stonden er 2 activiteiten op het programma. eerst een bezoek aan Te Puia met een geiser die om het half uur zo'n 30 meter hoog spuit. Vanavond een bezoek gebracht aan Mitai, een toeristisch Maori dorp. De haka kenden we al, maar nu was er ook een typisch Maori diner bij. En we kregen veel uitleg over de cultuur en het sociaal leven van de eerste bewoners van NZ. Wist je dat de Maori kannibalen waren? En als ze hun tong uitsteken, dit een waarschuwing is voor de vijand dat ze hen zullen opeten? Let dus maar op als je nog eens naar het WK wil gaan kijken.

Tot de volgende,

Johan en Hilde

1. Gabriel Rita:
    20 februari 2017
    Wa moeten we daar van zeggen er zijn daar ook anders kleurigen zie ik
    Terug Prachtige foto's en terug veel informatie over het vroegere NZ

Grt
  2. Annette:
    20 februari 2017
    Dit geeft een heel nieuwe dimensie aan 'je tong uitsteken' ......
    En het zijn dan nog geen kleintjes ook :)
    Verder vind ik vandaag het groen en blauw in jullie foto's ronduit spectaculair, van een hoge wauwfactor zogezegd ....
  3. Christine:
    22 februari 2017
    Hohoooo....wederom PRACHTIGE foto's mt de nodige professionele uitleg. TOP.!!! Enne ht mag gezegt worden....jullie komen zeker terug mt een babyzacht velleke vn in dt zwembad. Misschien eens vragen om de volgende keer chocolade in dt zwembad te doen?.Wat ik oo zooooo mooi vind is dt jullie 2tjes samen zo gezellig en liefdevol genieten . Jullie zijn 2 schatten vn mensen.!!!!!