Wandelen, eten en drinken

9 februari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Hilde heeft pudding gemaakt, en we zullen straks onze dessert verorberen, maar eerst nog een verslagje van vandaag.

We logeren in Motueka, en we hebben voor het eerst een uitstekende WiFi verbinding. De foto's kunnen we opladen als een sneltrein.

Vandaag werden we opgehaald met een shuttlebus aan ons logement, en naar het strand gevoerd. Op de shuttle kwamen we voor de eerste keer in contact met andere Belgen, 2 meisjes die in Brussel wonen. Zoals zoveel andere jongeren zijn zij ook voor een lange periode op reis, namelijk 6 maanden. Op het strand aangekomen  was het overstappen op de watertaxi. Na een 2 uur durende 'cruise' langs de kust werden we afgezet op één van de mooie baaien van het Abel Tasman National Park.

Vanaf dan werd het menens want we hadden een wandeltocht van 11 km voor de boeg. Zouden wij dat nog wel aankunnen? Tenslotte nader ik al de zeventig, hé. Gelukkig is mijn vrouw nog maar in de vijftig, en dat houdt me jong.

Dus hadden we ons goed voorbereid en een rugzak vol met eten en drinken gestouwd. Colaatjes, chocolade, twix, (dit alles om tijdig de verbrande suikers te kunnen vervangen...), pistolets, croissants, bananen, pruimen, druiven en 1 liter water (ja we hebben beslist om overdag ook mee te doen aan Tournée minérale). Vooraleer we de wandeling aanvatten, hebben we dus eerst wat gegeten :) En een uur later nog eens. Dat was ook nodig, want het was heel steil bergop en bergaf. Maar we hebben het gehaald. Dit was echter nog maar een voorsmaakje op wat ons volgende week te wachten staat: een tocht van 20 km op het Noordereiland. Straks doen we mee aan de marathon .... Of toch maar liever de haka dansen?

Maar nu is het de beurt aan de pudding,

Tot de volgende,

Johan en Hilde

1. Gabriel Rita:
    9 februari 2017
    Ja,wa moeten we zeggen mooi mooi je doet ons watertanden
    Het gesprekje deed deugd kozen
  2. Annette:
    9 februari 2017
    De 'oudjes' doen het nog best ;) maar wat wil je ook, als je beloond wordt met dergelijke vergezichten wil een mens nog wel eens een paar km. afzien.
  3. Mieke:
    10 februari 2017
    Hebben jullie dat ook gehoord van de aanspoeling van honderden walvissen bij golden bay ?
  4. Johan Vansteelant:
    11 februari 2017
    Ja hebben we gehoord via onze Belgische lezers. Werd hier bevestigd. Wij hebben hier eigenlijk geen tijd om naar tv te kijken....
  5. Ignace Deeren:
    12 februari 2017
    het ziet er daar prachtig uit !
  6. Annemie Heindryckx:
    13 februari 2017
    Als ik de foto's zie van de helblauwe lucht en van het festival, dan mag het van mij direct zomer zijn in België. Nog veel plezier daar.