Zuid-Afrika13

11 februari 2015 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Gisteren reden we van Knysna naar Oudtshoorn langs de tuinroute. Rechts van ons de bergen en links de zee. Eerst brachten we een bezoek aan een struisvogelboerderij. We kregen alle deskundige uitleg over de kweek van en de verschillende soorten struisvogels. Op het einde van het bezoek mochten we -als je dat wilde - een ritje maken op een struisvogel. Er was één voorwaarde: je mocht niet meer dan 70 kg wegen; ik (Johan) viel dus net uit de boot, wat jammer. Hilde is ondertussen zoveel vermagerd dat ze wel in aanmerking kwam, maar ze zag het niet zitten.
Na dit leerrijke bezoek reden we verder voor een bezoek aan de Cango grotten. 80.000 jaar geleden leefden de bosjesmannen in die grotten. Ze werden ontdekt in 1780. Wij hebben al redelijk veel grotten gezien, maar deze waren de mooiste die we totnogtoe zagen.
Momenteel zijn we weer op een boerderij gehuisvest. De kamer is veel te groot, meer dan 100 m2, en geeft ons het gevoel dat we 2 eeuwen terug leven. De eigenaar is liefhebber van oude spullen, zoveel is duidelijk. Het eten is er heel lekker. Er zijn 3 honden, en ik heb er één van "bobotie" genoemd, ik vind dit een leuke naam voor een hond. Bovendien lijkt hij naar mij te luisteren, of misschien komt dat ook omdat ik hem af en toe een brokje eten geef...
Na het lekker buiten-ontbijt (onder de druivelaars en naast de wijnranken) reden we over de Swartbergpas. Nee, je moet dit niet vergelijken met onze "Zwarte berg", het uitzicht is er veel mooier. Zie foto's.
Momenteel hebben we het gevoel dat we weer in Torhout zitten, afgezien van de weersomstandigheden natuurlijk. We zitten namelijk in café "Die Hoorn". We hebben hier WiFi, waardoor we weer een verslag kunnen inladen. En dit onder begeleiding van een Grieks slaatje, een bobotie, en een paar Windhoeks

Tot later,

Johan en Hilde

1. Gabriel en rita:
    dag

ja, jammer dat Anita niet thuis was ik zal het laten weten dat jullie daar waren
    mooie plaats waar jullie verbleven ,kamer groot genoeg zie ik en eten overheerlijk
    en dat je vrouwtje zo vermagerd is om op een struisvogel te zitten ??????
    de foto's prachtig
    gabriel en rita
  2. Nele:
    11 februari 2015
    Johan, spijtig dat ze zeer nauwe marges hebben, iets meer en jij kon ook struisvogel rijden... ;-). Groetjes, tom en nele
  3. Gilbert AMEEL:
    Hilde en Johan,

Tijdens onze reis hebben we ook een struisvogelfarm bezocht.
    Niemand van ons is ingegaan op de uitnodiging om een ritje te maken op de rug van een struisvogel.

Hoe kun je vermageren Hilde met al dat lekker eten?

Groetjes,

Papa
  4. Gabriel en rita:
    12 februari 2015
    Dag Hilde en Johan

Ik breng een droevig nieuws uit e familie,ik heb een mail ontvangen van Noël Maes van de Familie wist ik van niets van het overlijden van onze neef Frans dinsdag laatst leden ik zal proberen die mail door te sturen naar u

Grt
    Gabriel