Zuid-Afrika12

9 februari 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag een boottocht over de lagune van Knysna en daarna een wandeling met mooie uitzichten. Zie foto's.
We hebben nog niet veel verteld over de gastronomie in ZA, maar het eten is hier baie lekker! Enkele specialiteiten die we al proefden zijn bobotie, roosterbrood en melktoarte. Het ijsje dat ik gisteren at, was een 'Black and Jack', een combinatie van donkere chocolade (black) en whisky (Jack Daniels), misschien een goed idee voor AVR?
Verder veel dame blanche en Malva pudding als dessert.
De meeste wijnen hier zijn zeer fruitig, dus niet zozeer onze voorkeur. Als bier drinken we het Zuid-Afrikaanse Castle, of Windhoek, het bier van Namibië, maar onder licentie gebrouwd in ZA. Westmalle triple is nog altijd het beste bier dat we kennen.

So long,

Johan en Hilde

1. Annette:
    9 februari 2015
    Bobotie maak ik ook wel eens, lekker! Maar waarschijnlijk is het ginds toch nog lekkerder, want origineel. Het uitzicht vanaf grote hoogte is magnifiek mooi, wat zien jullie toch ongelooflijk veel, wat een indrukken! De foto's van jullie aan het black en white ijs zijn echter ook 'goddelijk', jullie genieten echt in alle opzichten .....
  2. Caroline de Jager:
    9 februari 2015
    Jullie zijn toch wel echte snoeperkes he, zowel van de prachtige natuur als van het lekkere eten. 't Is jullie gegund hoor. Wat nieuws van hier: de beurzen zijn er slecht aan toe; reden: Griekenland. Het weer: enkel lichte nachtvorst, beetje miezer en grijs maar vanaf woensdag zonnig beloven ze met temperaturen tot 10°.
    Gisteren hebben wij eindelijk onze zomerreis beslist: 't wordt Ethiopië N en Z voor 30 dagen. Ja, met jullie foto's te zien zijn we waarschijnlijk geïnspireerd en kregen we heimwee naar Afrika alhoewel dat het heel anders zal zijn dan bij jullie.
  3. Paul en Chris:
    Pasop voor de kilos
    Het eten ziet er zo lekker uit en het uitzicht gewoon prachtig .
    Tot later
  4. Patrick&Nancy:
    Johan,
    Zo aan uw lipje likken! Het doet blijkbaar veel deugd.
    We gaan eens dringend stock moeten gaan tellen in Zuid-Afrika ipv de markt van Roeselare.
    Groetjes.