Zuid-Afrika 11

8 februari 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Dag iedereen in koud Belgen- en Nederland,

Vrijdag reden we van de schapenboer naar Addo Elephant National Park, ca 300 km. We logeerden voor 2 nachten in Kuzuko Lodge, gelegen op een berg met uitzicht op het park - zie foto's. Prachtige locatie, jammer dat we maar voor 2 nachten bleven, maar ja we moesten verder anders zijn we met de zomer nog niet terug thuis. Nadat we de vorige dagen vooral van de mooie landschappen genoten hadden, was het nu weer tijd om de beestjes te gaan zoeken. We zagen er enkele dieren die we voorheen nog niet tegengekomen waren, nl 2 cheeta's (jachtluipaarden), zwarte gnoe's. (wildebeest), en rode hartebeest (zo genaamd omdat hun horens de vorm hebben van een hart), en de springbok (tevens de naam van het nationale rugbyteam van ZA). We zagen ook 2 mannetjesleeuwen van heel dichtbij (ca 5 meter). Één ervan had zwarte manen, heel mooi, dit is de kalahari leeuw, die we normaal nog zullen zien in de Kalahari woestijn (waar het nu volgens het Zuid-Afrikaans weerbericht "bloedig warm" is - de temperatuur kan daar inderdaad meer dan 50(!) graden bedragen).
Zaterdag lieten we ons ook eens goed verwennen met een Afrikaanse massage, en 's avonds was het weer bbq time.
Vandaag zondag ging de tocht verder tot in Knysna. Vanmorgen was het nog 35 graden, ook aan de kust was het nog 33°. Het voelt echter veel lichter en aangenamer aan dan bij ons. Deze middag deden we iets wat we al jaren niet meer gedaan hadden, namelijk naar de zee gaan.... Maar ja het is hier niet gewoon de Noordzee, maar wel de Indische Oceaan hé. Een frisse pint op een strandterras, en natuurlijk ook een ijsje konden daarbij zeker niet ontbreken - zie foto .

Warme groeten uit ZA,

Johan en Hilde

1. Gabriel en rita:
    hallo

prachtige foto's de lodges zeer mooi ,en Johan rita zei direct tis heel zijn vader nu met zijn kort haar
    en nu de volgende etappe is richting oudtshoor zie ik op de kaart is dit juist
    verder nog een aangename en mooie trip in het warme afrika
    grt
    Rita en Gabriel
  2. Karen:
    8 februari 2015
    Gewoon zalig, Hilde & Johan, wij genieten hier mee van jullie avontuur. Super foto's! Ik kijk al uit naar het hele beeldverslag!
    Fijne zondag! lieve groet, Karen
  3. Annette:
    8 februari 2015
    't Is Johan aan te zien dat z'n ijsje smaakt :-) Maar ik had eigenlijk wel foto's willen zien van de kalaharileeuw ....... Alhoewel ik het er niet voor over zou hebben om daarvoor naar een plaats te gaan waar het 50 graden is pffffffff .........
  4. Annemie Heindryckx:
    Hallo allebei,
    de blauwe lucht doet me smakken naar het mooie weer hier. Maar daarvoor zullen we nog een beetje geduld moeten oefenen, denk ik.
    Geniet van de "50°" daar in de woestijn. Laat nog maar mooie foto's zien van de beestjes.
    P.S. Pas een beetje op voor jullie lijn hé.
    Nog veel plezier.
    Groetjes van ikke, Annemie (en Patrick).
  5. Paul en Chris:
    Dag Johan en Hilde
    Het ziet er zou mooi uit en lekker warm geniet er maar van .
    Nu op naar de beestjes laat elke fotos zien .
    Hier is alles OK Tot later daaaag
  6. Gilbert AMEEL:
    Beste,

Jullie moeten niet zo ver gaan om een lekker wijntje uit Zuid Afrika te drinken want heden avond heb genoten van een goed glas wijn "rust en vrede" uit West Cape bij buur Jphan.

Groetjes Papa