Zuid-Afrika10

5 februari 2015 - Nieu-bethesda, De Karoo, Zuid-Afrika

Hallo beste lezers,

Gisteren reden we de op één na langste rit, namelijk 560 kilometer. Van Mazeru naar Nieu Bethesda. Langs de eerste 400 kilometer zagen we niets anders dan uitgestrekte weiden met zandkleurig gras. Hier en daar een kudde koeien, een boerderij, en af en toe wat bomen. Zie foto's. Tijdens de laatste 100 km begon het terug wat bergachtig te worden.
We hadden weer een strook van iets meer dan 50 km gravelroad te verwerken, en ditmaal luisterde ik beter naar mijn 2de GPS, zodat we van lekke banden gespaard bleven.

Onderweg bezochten we de Gariep Dam, de grootste van Zuid-Afrika, die gebruikt wordt voor irrigatie en de productie van electriciteit. Zie foto's en 1 video.

Momenteel slapen we bij een schapenboer. Hij heeft 2500 schapen en ca 4000 ha weideland, waar die schapen het ganse jaar door op grazen. Volgende week organiseert hij een veiling om 200 van zijn schapen te verkopen, vooral aan andere boeren ,die er verder zullen uit kweken.

Vandaag bezochten we Graaf Reinet, een stadje in de buurt, en een Nationaal Park met "Desolated Valley", een uitzicht om U tegen te zeggen. Zie foto's.

Tot de volgende,

Johan en Hilde