Aankomst

27 januari 2017 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Voila, na ca 48 uur onderweg te zijn geweest, kwamen we aan in onze eerste hotelletje. In totaal zaten we 23 uur op het vliegtuig (in 3 keer). Tijdens de vluchten bestond onze activiteit vooral uit eten, drinken, lezen, muziek beluisteren, een filmpje bekijken en slapen. Zie foto's.

Toch wel vermoeiend. Maar nu kunnen we echt starten met onze reis doorheen Nieuw-Zeeland.

Eerst wat cijfertjes: NZ bestaat uit 2 eilanden. Diegenen die de namen van deze eilanden moesten uitvinden hadden blijkbaar niet veel inspiratie: Noordereiland en Zuidereiland. Elk eiland is ca 800 km lang en 300 à 400 km breed. NZ is aldus 8 à 9 keer zo groot als België en heeft 5 miljoen inwoners. 4 miljoen op het Noorder- en 1 miljoen op het Zuidereiland.

Wij starten onze reis op het Zuidereiland. We landden in Christchurch en het was daar ca 25 graden. De stralende zon deed ons meteen de vriestemperaturen in België vergeten! Het is hier nu volop zomer, maar op het Zuidereiland is het zomerweer al even onvoorspelbaar als bij ons. Dus na 300 km rijden met onze huurwagen begon het al te regenen. We rijden met een Nissan, en het was eerst wat wennen: automatische versnellingskast en links rijden. Gelukkig was het verkeer niet zo druk. Onderweg passeerden we voorbij 2 mooie meren: Lake Tekapo en Lake Pukaki. Met helderblauw water die van de gletsjers komt. Zie foto's.

We logeren nu in Mount Cook, dit is vlakbij de hoogste berg hier (ook de Mount Cook). In de verte zien we de besneeuwde bergtoppen. Het is nu vrijdagvoormiddag (we zijn 12 uur voorop tov jullie). We hadden een wandeling ingepland voor vandaag maar het regent nog steeds pijpestelen, dus wachten we nog even af of dit zo blijft.

Groetjes,

Johan en Hilde

1. Wim:
    Dag Hilde en Johan,
    Wat fijn dat jullie ons opnieuw laten meegenieten van jullie reis! Veel plezier tijdens jullie onderdompeling in de ontmoeting met nieuwe landschappen, mensen, gewoontes, cultuur, drankjes ... Ik volg jullie "op de voet"!
  2. Gabriel Rita:
    Dag Hilde en Johan
    'Tziet er weer een hele onderneming uit wat we wel verwachten van jullie
    Graag zullen we jullie volgen in NZL het verre onbekende
    Verder een goeie reis
  3. Dirk Tyvaert:
    Hello Hilde en Johan,

Bedankt om ons kennis te laten maken met het verre New Zeeland.
    Voor jullie moet het nu al avond zijn, dus niet te veel commentaar.
    We zijn benieuwd naar de volgende beelden en uitleg en wensen jullie een mooie reis.
    Lena en Dirk
  4. Paul en Caroline:
    Hoi Hilde en Johan

Het ziet er weer fantastisch uit. Bedankt om ons op de hoogte te houden van jullie belevenissen. Geniet ervan met volle teugen !! We zien al uit naar de volgende nieuws-flash.
    Paul en Caroline vanuit de vrieskou in België
  5. Chris en Pascal:
    27 januari 2017
    Wij wensen jullie een fantastische reis. Nieuw-Zeeland: beslist een topper.
    En zo ver weg! 't Ja, verder kan je niet gaan... of je keert al terug op de aardbol.
    Fijn dat we mogen meegenieten, van jullie avontuur, dat ook altijd prachtig omschreven wordt.
    Chris en Pascal
  6. Paul en Chris:
    27 januari 2017
    We wensen jullie een fantastische reis .
    Geniet er maar van

Paul en Christine
  7. Dette:
    Hallo Hilde en Johan,

Fijn dat we kunnen meegenieten van jullie avonturen in NZ. En dat het een mooi verhaal zal worden merken we al aan het eerste verslag. Geniet met volle teugen, wij volgen jullie van op grote afstand. Dette en Franck
  8. Johan Morlion:
    Dag Johan en Hilde,

Ik wist niet dat jullie opnieuw een formidabele reis zouden maken. Het verhaal en de foto’s zien er formidabel uit. Wanneer zijn jullie vertrokken en hoelang blijven jullie nog bij onze ‘tegenvoeters’? In alle geval: amusement!
    Wij zijn ook op uitstap! ‘Door de Westhoek’ (voor volgende zomer). Dit jaar trekken we nog eens naar mijn roots (Reninge) en deze van Hilde (Lo).

Groeten,

Johan & Georgette
  9. Christine:
    28 januari 2017
    Koekoek,dag lieve johan en hilde.
    Amai zoveel uren vliegen enz is de moeite hè. Zoiets kruipt wel in je kleren hoor. (Kon ik maar stiekem in jullie valies meegegaan zijn).(grapje). Geniet volop vn deze uitzonderlijke mooie reis hoor wnt zoiets is onvergetelijk hè. Wees voorzichtig en kom veilig terug. Dikke knuffel xxxx
  10. Philippe en Vera:
    28 januari 2017
    Dit zal een top-reis worden en we zien ernaar uit om jullie belevingen te volgen. De eerste indruk ziet er al niet slecht uit. Laat jullie maar eens goed gaan, hier wordt het Tournée minérale (je weet je momenten goed te kiezen...).
    geniet ervan,
    Philippe en Vera
  11. Annemie Heindryckx:
    30 januari 2017
    Hallo Johan en Hilde,
    ik was al benieuwd naar jullie eerste verslag en het ziet er weer heel goed uit. Alleszins al veel meer geluk met het weer. Nu is het hier ook aan het regenen met +/_ 8°C. Veel plezier op jullie reis en hou ons regelmatig op de hoogte van jullie "uitspattingen".
    Tot binnenkort. Grtjes van mij en Patrick en mijn "kindjes".
  12. Chris en Jef:
    30 januari 2017
    Fijn Johan en Hilde dat we op deze manier een stukje van Nieuw Zeeland mogen mee ontdekken. Geniet ervan!!