Zui-Afrika16

16 februari 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we in Kaapstad aangekomen. Maar eerst hebben we nog van een lekkere lunch genoten op een wijndomein Bon Cap.
In het botanisch park in Kaapstad is er elke zondag om 17u30 een optreden vergelijkbaar met de Parkies in Torhout. Gisteren was er een optreden van de Britse zanger Passenger. Wij daar dus naartoe. Er waren ca 6000 toeschouwers, en er waren meer jonge gasten dan van onze leeftijd, maar zo voelden wij ons ook weer wat jonger...

Vanmorgen hebben we dan de Tafelberg bezocht. We hadden geluk dat het een mooie heldere dag was, zodat we een schitterend uitzicht hadden over de omgeving - zie enkele foto's hierbij.
Nadien bezochten we Uniekum, dit is een bedrijf dat de AVR rooiers verkoopt in Zuid-Afrika. Ter info voor de mensen van AVR : momenteel zijn ze nog bezig met de verkoop van 3 rooiers 2 * 6200 en 1* 6100, proberen ze tegen eind feb rond te krijgen. Ze klagen ook wel over de levertermijn, en ze weten nog niet of ze gaan kiezen voor AVR of Miedema (+Dewulf) in de toekomst. Ik heb wat uitleg gegeven over het nieuw gebouw en de daarmee gepaard gaande hogere capaciteit. Bij hen gaan de zaken wel goed.
Deze namiddag hebben we dan een wijnroute gevolgd (om af te leren) tussen Franschhoek en Stellenbosch.
Tot later,

16 februari 2015
    Beste
  2. Gilbert AMEEL:
    Hilde en Johan,

Of moet ik schrijven "bofkonten".
    Toen we enkele jaren geleden in Kaapstad logeerden stond ook de Tafelberg op ons lijstje maar we hebben geen kans gehad deze te bezoeken wegens de mist. De liften werkten niet.

Groetjes,

Papa
  3. Johan ameel:
    geniet ervan!!!!!
  4. Johan Morlion:
    17 februari 2015
    Jullie zullen er alle wijndomeinen kennen en evenvezel soorten wijn. Ik vrees dat jullie ginder blijven !!

Johan
  5. Dirk en Gerda:
    18 februari 2015
    Hey Johan en Hilde. We hebben al volop meegenoten van jullie verslagjes :-). Een aanbeveling nabij Kaapstad: Drakenstein Lion park. Daar zit momenteel een Femke Verstraete vanuit Loppem, beter bekend als Femke "Tattoo" als dierenverzorgster. Ga zeker een babbel doen als het tenminste past in jullie reisplan! Enjoy ! Grtz. Dirk en Gerda.