De laatste

25 februari 2017 - Omapere, Nieuw-Zeeland

Dat wij bij de eerste Belgen zijn die, sedert de ontdekking ervan, het nieuwe continent Zeelandia bezoeken. Misschien moet ik wel een boek(je) schrijven over onze avonturen : "Vansteelant in Nieuw-Zeeland".

Dinsdag en woensdag  reden we ca 700 km, maar niet over de autostrade. Wel bergop, bergaf en met honderden bochten. Daardoor ga je traag vooruit maar het landschap was weer adembenemend mooi. Moeilijk met woorden te beschrijven, de foto's zeggen veel meer. Heel veel groen, mooie stranden en bijna altijd zijn er bergen aanwezig. Dinsdag verkenden we het Coromandel schiereiland en 's avonds sliepen we in een B&B in Thames. We leerden er 2 andere gasten kennen, Duitsers. Helmut und Marion, met wie we tot middernacht gezellig zaten te keuvelen (en voor zover ik weet ook iets dronken).

Woensdag een lange rit (5 uur) naar Paihia. Lang maar weer prachtige panorama's. Donderdag dan een cruise tussen de vele mooie eilandjes in The Bay of Islands. We zagen dolfijnen zwemmen tot vlak naast de boot.

Vrijdag eerst de plaats bezocht waar de Engelsen in 1840 een overeenkomst tekenden met de (ca 500!) chiefs van de verschillende Maori stammen (met nog een show erbij, we geraken experts op dat gebied). Daarna een kortere rit naar de westkust in Omapere. We slapen er in een lodge met maar 1 kamer, tevens de voorlaatste van de 18 accomodaties. Met een uitzicht van bovenuit naar de zee en de 250 meter hoge duinen. Vandaag zaterdag nog een paar wandelingetjes gemaakt (om het af te leren), oa in een regenwoud met Kaori bomen die heel hoog groeien. De oudste is ca 2000 jaar oud!

Morgen rijden we naar Auckland om vanaf daar terug te vliegen richting België. We proberen nog wat plaats over te houden in onze bagage om de zon mee te brengen. Maar we zullen waarschijnlijk te kampen hebben met overgewicht, is het niet van de bagage dan van iets anders. De bubbels van de zandvliegebeten brengen we ook mee.

"This is the end" zongen The Doors en dat is het ook. Bedankt voor de reacties en we hopen dat jullie ervan konden genieten.

See you in Belgium!

Johan en Hilde

1. Paul en Caroline:
    25 februari 2017
    PRACHTIG en zo te zien hebben jullie ongelooflijk genoten: van killer Maori's tot hoorndragers die jullie net niet hebben opgevreten.
    Wij wensen jullie een behouden en fijne toekomst.
  2. Patrick:
    25 februari 2017
    Welcome back home after a wonderful experience
  3. Gabriel en rita:
    ja Johan en Hilde zoals jij schrijft Adembenemend Moooooi
    volgens dat ik zie Johan er zal een kilootje af kunnen he
    en het einde nadert ,we zullen de mooie verhalen missen en zeker de fotos
  4. Johan Morlion:
    25 februari 2017
    Genoten van het verhaal en de foto's. Prachtig.
    Welkom terug in 'Belgenland'. Goede reis.
    gr

Johan & Georgette
  5. Annette:
    25 februari 2017
    Jammer dat het gedaan is, maar weer een prachtige reiservaring rijker. Wat ik vooral zal onthouden van jullie foto's van Nieuw-Zeeland zijn de vele kleuren groen en blauw .... En wetende dat de beste foto geen recht doet aan wat het blote oog waarneemt, moet het onbeschrijflijk mooi zijn geweest. Goede reis terug en behouden thuiskomst.
  6. Paul en Chris:
    Echt prachtig
    We hebben er van genoten van jullie reisverhaal .
    welkom thuis en goede vlucht
    Groeten Paul en christine
  7. Mieke:
    26 februari 2017
    Het was zeer leuk dat wij via foto s en verhalen mee konden genieten van jullie reisMaar toch zien wij jullie graag terug in belgenland arriveren,veilige terugreis en tot ziens.
    Groetjes
    Eddy en Mieke
  8. Ignace Deeren:
    26 februari 2017
    nog een boek schrijven met 'al' jullie reiservaringen tot nog toe?
    kom wel thuis!
    Ignace & Kristien Deeren
  9. Annemie Heindryckx:
    27 februari 2017
    Daar ben ik nu toch wel jaloers op zè; zo'n mooie foto's en zo zalig kunnen genieten van de reis en van elkaar. Geniet nog van jullie dag en veilig thuis. En dan een ganse fotoreportage tonen van jullie machtige reis. Ik wacht daar alvast op. Tot weer terug in Torhout hè. Grtjes van ikke en Patrick.
  10. Chris en Pascal:
    7 maart 2017
    Bedankt omdat we mochten meegenieten van deze prachtige reis.
    Adembenemend mooi!
    Hopelijk zijn jullie het al een beetje gewoon, terug op Belgische bodem.
    Groetjes,
    Chris en Pascal
  11. Tamara & Karel:
    16 maart 2017
    Karel raadde me aan eens te komen kijken en hij had gelijk! Ik herken bepaalde plekken van toen wij er waren, direct nostalgie :-). Wat is het toch een prachtig land... Wat een leuke blog hebben jullie, ik kom zeker nog het volledige reisverslag lezen.